Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Tillid, tryghed og dialog vægtes højt i forældresamarbejdet

Tillid og tryghed i samarbejdet

Vi ser jer som værende dem, der kender jeres børn bedst. Med det menes, at vi er nysgerrige efter at komme til at kende både jer, jeres barn og jeres familiesituation, så vi kan få et ligeværdigt samarbejde. Vi tænker at gennem kendskab og oprigtig interesse i hinanden opnår vi tillid og tryghed ved hinanden.

Når vi skal samarbejde om jeres barns trivsel, udvikling, læring og dannelse er forudsætningen netop, at der er tillid og tryghed imellem os som henholdsvis forældre og personale.

Dialog i samarbejdet

For os er den tætte, daglige dialog omkring jeres barns hverdag yderst vigtigt. Vi fortæller om barnets oplevelser, hvordan det har haft det samt videregiver praktiske informationer.

2 gange årligt har vi systematiske trivsels vurderinger af jeres barn. Vurderingerne er skriftlige, men vi har altid dialog med jer forud for at rapporten sendes ud til jer.

Efter 3 måneder i børnehaven indkaldes I til en 3 måneders samtale, hvor vi har fokus på hvordan opstarten har været samt på at tilrettelægge fokuspunkter for den kommende tids udvikling og læring for jeres barn.

Næste samtale afholdes i efteråret før jeres barns skolestart. Her fastlægger vi, om der er udviklingspunkter, vi i fællesskab skal have fokus på frem mod en kommende skolestart. Hvis I eller vi skønner, der er behov for flere samtaler aftales dette ad hoc.

Sprogvurderinger danner baggrund hvilken sprogindsats der er brug for

Kort tid efter at jeres barn starter i børnehaven skal det sprogvurderes. I dialog med jer finder vi ud af, hvilken sprogindsats der skal laves i forhold til jeres barn. Nogle børn skal blot fortsætte den indsats, der allerede finder sted (Det der sker i samspillet med barn og pædagogisk personale), andre har brug for et mere specifikt tilrettelagt forløb. Det aftaler vi alt sammen med jer ud fra sprogvurderingen. Sprogvurderingen gennemgås med jer til 3 måneders samtalen.