Gartnergården består af 2 aldersintegrerede stuer.
Navnene på stuerne er pt.
- Gulerødderne
- Rødbederne
Aldersintegreringen gør, at børnene både har større, mindre og jævnaldrene at spejle sig i. De kan søge de relationer, der matcher deres udviklingstrin og får derved de udviklingsmuligheder som svarer til det udviklingsniveau de er på.
Gulerødderne består af 21 børn og 3 voksne og hører til på den største stue. Rødbederne har 15 børn og 2 voksne og hører til på den modsatte stue.
Indretningen på stuerne skifter afhængig af, hvilke læringsmiljøer vi er optaget af. Der kan derfor i perioder være et stort konstruktionsområde med LEGO, mens der i andre perioder kan være dukkekrog eller butik det samme sted.
Fælles garderober for alle børnene
Børn lærer af og hjælper hinanden, er nøgleordene bag fordelingen af børnene i vores garderober. I garderoberne er børnene derfor fordelt uafhængig af alder og stue. De ældre børn hjælper de yngre børn med tøjet eller støvlerne, der driller. De yngre børn inspirerer hinanden til eksempelvis renlighed eller har et fællesskab omkring det at gøre sig klar til middagsluren.
Øvrige lokaler i brug til leg og læring
Leg og læring foregår alle steder i Gartnergården. Vi inddrager også personalestuen, mellemgangen og køkkenet til leg og læring. Da vi vægter de små grupper, er det vigtigt for os, at børnene også via de fysiske rammer har mulighed for fordybelse og for at afskærme sig fra forstyrrelser fra de andre børn. Det gør vi ved at børnene benytter alle rummene til leg og læring.